افزایش سرعت وکیفیت خدمات الکترونیکی بانک مسکن

دوشنبه ، 3 آذر 1399 ، 11:42
دکتر شایان در بازدید از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات،علاوه بر تاکید بر افزایش سرعت وکیفیت خدمات الکترونیکی بانک مسکن در دوره شیوع ویروس کرونا، ماموریت‌های جدیدی برای کارکنان این حوزه تعیین کرد.

به گزارش بانکی خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، محمود شایان، مدیر عامل  بانک مسکن در بازدید سرزده از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با حضور امیدبخش و دوستانه خود در جمع کارکنان این بخش با تمام کارکنان صحبت وگفت وگو کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این حوزه ومسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.

بر اساس این گزارش دکتر شایان در بازدید از دپارتمان فناوری اطلاعات وارتباطات بانک مسکن ضمن اطلاع از مسائل حرفه‌ای کارکنان شاغل در این بخش دستورات لازم به منظور پیگیری و رفع مشکلات موجود در این زمینه را صادر کرد.وی همچنین در جریان این بازدید  در جلسه مفصلی که با مسوولان این حوزه در خصوص برنامه های حوزه فناوری اطلاعات بانک  داشت، بر ادامه این جلسات و بررسی مختلف مسائل IT وحل و فصل موضوعات ذی ربط تاکید کرد.

افزایش سرعت و کیفیت در انجام فعالیت‌ها، افزایش حوزه‌های نظارتی، توسعه ابزارهای الکترونیکی در خدمت رسانی به مشتریان و بازبینی فرایندها بخشی از ماموریت‌هایی بود که مدیرعامل بانک مسکن در این بازدید نسبت به انجام آن‌ها از سوی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد تاکید قرار داد.

علاوه بر آن توسعه موضوعETC  (بحث الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی کشور)، اعمال نظارت بیشتر بر فرایندهای الکترونیکی بانک، ورود بیشتر به مباحث توانمندسازی فعالیت‌های غیرحضوری و الکترونیکی بانک و همچنین تعامل بیشتر با سایر مدیریت‌های فعال در مجموعه بانک مسکن، موضوعات مورد اشاره و مورد تاکید از سوی مدیرعامل بانک مسکن در بازدید ازحوزه IT بانک بود.

براساس این گزارش مدیرعامل بانک مسکن همچنین بر ضرورت افزایش سرعت وکیفیت در سیستم متمرکز بانکی و جمع‌آوری سیستم‌های بانکی قدیمی تاکید کرد.

در حاشیه این بازدید ساسان شیردل مدیرامور فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا ماموریت‌ها ، وظایف وفعالیت‌های واحد فناوری اطلاعات بانک مسکن گسترده‌تر وسنگین‌تر شده است، گفت: حضور مدیرعامل بانک مسکن در چنین شرایطی که کارکنان این حوزه با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند نوعی اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه در شاغلان این بخش ایجاد می‌کند و امروز نیز با حضور ایشان تاثیر شگرفی در روحیه و امیدبخشی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شد.
وی با بیان اینکه مدیرعامل بانک مسکن با حضور انرژی بخش خود در مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با صبر وحوصله واز نزدیک در جریان مسائل و مشکلات وفعالیت‌های این بخش قرار گرفت خاطرنشان کرد: مدیرعامل بانک مسکن در این بازدید مسئولیت انجام تدابیر و پیگیری ‌های لازم برای اجرای چند ماموریت مهم را به کارکنان محول کرد.
وی همچنین گفت: مدیرعامل بانک مسکن در جریان بازدید از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای این حوزه را نیز تایید کرده واز کارکنان این بخش قدردانی کرد.

► موبایل‌بانک در مشت اندروید
سقف انتقال وجه در اینترنت‌بانک و همراه‌بانک مهر ایران افزایش یافت ◄

مطالب مرتبط

سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد


براساس بخشنامه بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به صورت غیرحضوری ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و یک میلیارد تومان به صورت ماهانه مجاز شد.


به گزارش «تابناک»، براساس بخشنامه بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به صورت غیرحضوری ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و یک میلیارد تومان به صورت ماهانه مجاز شد.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت بانکی و کلیه کارت‌های متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۲۲۸۴۸‏/۰۳ مورخ ۴‏/۰۲‏/۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:


آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.


الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آن‌ها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیاردریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیاردریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.


حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.


بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.‏‏‏‏‏‏

بنر