قول رییس کل بانک مرکزی به احمدی نژاد

پنجشنبه ، 15 مرداد 1388 ، 12:47

 

ريس كل بانك مركزي خبر داد كه نرخ تورم در تيرماه 13.9 درصد بوده و درواقع نرخ آن از ماه پيش كه 14.5 درصد بوده به 13.9 درصد رسيده است.

محمود بهمني صبح امروز در مراسم افتتاح بانك توسعه تعاون كه در نهاد رياست جمهوري برگزار شد با اشاره به اهميت سازماندهي موسسات مالي و پولي و پيگيري اين امر از سوي دولت نهم گفت: ساماندهي موسسات مالي و پولي، سه سالي است كه شروع شده و ما اميدواريم بتوانيم تمام اين موسسات را تا پايان آذرماه سامان دهيم.

وي با بيان اين كه ما درصدديم با صندوق‌هاي مالي و پولي كه بدون مجوز سعي مي‌كنند برروي مسائل مالي كشور تاثيرگذار باشند برخورد كنيم تاكيد كرد: ما به آقاي رييس جمهور قول داده‌ايم كه تا شهريورماه امسال نرخ تورم نقطه‌اي را تا 15 درصد كاهش دهيم و طبق آمار نرخ تورم در ماه گذشته يعني تيرماه به 13.9 درصد رسيده است در حالي كه نرخ تورم در ماه گذشته 14.5 درصد بود.

او با اشاره به اهميت بانك توسعه تعاون گفت: اين بانك‌ها مي‌توانند به اقشار ضعيف كه در اين ارتباط فعاليت مي‌كنند كمك كنند؛ ما در اين چند سال تلاش كرديم ارزش پول خود را حفظ كنيم، كشور ما در چند سال گذشته از نظر حفظ ارزش پول در بهترين شرايط قرار دارد و درواقع توانسته‌ايم در برابر تورم و مسايلي كه وجود دارد ارزش پولمان را حفظ كنيم.

بهمني تصريح كرد: در جلسه گذشته شوراي پول و اعتبار تصميم گرفته شد كه به مطبوعات و صدا و سيما اعلام شود كه هيچ سازمان دولتي ديگر حق ندارد تبليغ خريد و فروش وام را بكند، درصدديم كه با اين كار واسطه‌گري پول را از بين ببريم و اين را به زودي اعلام خواهيم كرد و اگر اين سازمان‌ها نخواهند خود را با اين مساله تطبيق دهند بانك مركزي ديگر از آنها حمايت نخواهد كرد.

وي همچنين گفت: در جلسه شوراي پول و اعتبار دستورالعمل قرض‌الحسنه در دستور كار قرار دارد و در تلاشيم كه بتوانيم آن را به نقطه مناسبي برسانيم.

در اين مراسم همچنين محمد عباسي - وزير تعاون - نيز با اشاره به اهميت تعاوني‌ها در قانون اساسي و اصل 44 قانون اساسي گفت: اميدواريم با تشكيل چنين بانكي در راستاي ارجاعي شدن اصل 44 قانون اساسي قدم‌هاي خوبي برداريم.

وي با بيان اين كه اين بانك با سرمايه 500 ميليارد تومان ايجاد شده است افزود: اميدواريم با نگاه و حمايت‌هاي مردمي بتوانيم به اهداف تعيين شده دست پيدا كنيم.

شمس‌الدين حسيني - وزير امور اقتصاد و دارايي - نيز در اين مراسم تشكيل بانك توسعه تعاون را نقطه عطفي در پيشبرد فعاليت‌هاي تعاوني در كشور عنوان كرد.

او همچنين به اعضاي مجمع اين بانك نيز توصيه كرد كه تلاش كنند اين بانك را به صورت حرفه‌يي اداره كنند چرا كه حرفه‌يي اداره كردن اين بانك يكي از الزامات توفيق اين بانك است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

► عوامل اصلي تراکنش‌های ناموفق
همسر پوتین، شریک تازه اقتصادی ایران؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر