رسول‌‏اف ازمديرعاملي بانک اقتصاد نوين کناره‌‏گيري کرد

شنبه ، 21 دی 1387 ، 11:45

جلال رسول‌‏اف، مديرعامل بانک اقتصاد نوين به دليل اختلاف نظر با يکي از اعضاي هيات مديره اين بانک از سمت خود استعفا داد.


 اين نخستين بار نيست که رسول‌‏اف از سمت مدير عاملي اين بانک استعفا مي‌‏دهد و پيشتر نيز به دليل اختلافاتي بر سر مسايل مديريتي، رسول‌‏اف استعفا کرده بود.

يک منبع آگاه در بانک مرکزي در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا ضمن تأييد استعفاهاي چند باره جلال رسول‌‏اف ابراز داشت: رسول‌‏اف به دليل اختلاف نظر بر سر نسبت کفايت سرمايه، رعايت سقف فردي سهامداران و ساير ضوابط مربوط به رعايت نسبت‌‏هاي بانکي با يکي از اعضاي هيات مديره بانک داراي اختلاف نظر بود و همواره به دليل پايبندي به اصول بانکداري ديدگاهش با فرد مذکور محل اختلاف بوده است، لذا مجبور به استعفا شده است.


اين منبع آگاه ابراز داشت: اختلافات رسول‌‏اف جنبه اختلاف سليقه نداشت، چراکه رسول‌‏اف از جمله مديران موفق بانکي است که اصول بانکي را قرباني نظرات شخصي نمي‌‏کند.


بر پايه گفته اين مقام آگاه بانک مرکزي، از آنجا که بانک‌‏هاي خصوصي اميد نظام بانکي ايران هستند، بانک مرکزي درصدد است تا با کمترين حاشيه جايگزين رسول‌‏اف را انتخاب کند تا لطمه‌‏اي به سهامداران و سپرده‌‏گذاران وارد نشود.


گفته مي‌‏شود رسول‌‏اف به دليل به خطر افتادن سلامت بانکي در بانک اقتصاد نوين و عدم پذيرش آن توسط برخي از اعضاي هيات مديره از سمت خود در اين بانک کناره‌‏گيري کرده است.


اين بانک به تازگي به ترميم هيات مديره خود پرداخته بود که بر اساس آن ثابت، معاون سابق بنياد مستضعفان به نمايندگي از صندوق بازنشستگي کارکنان دولت در اين بانک به عنوان عضو هيات مديره مشغول به کار شده بود.


هنوز جايگزين اصلي رسول‌‏اف مشخص نشده است اما ظاهراً طاهري، عضو سابق هيات مديره بانك ملي نزديک‌‏ترين گزينه براي مديرعاملي اين بانک است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► ثبت پايين ترين نرخ رشد نقدينگي در ايران
شب عيد امسال گراني نداريم ◄

مطالب مرتبط
بنر