نایاب شدن وام 18میلیون تومانی مسکن

شنبه ، 19 بهمن 1387 ، 15:47

وام 18 ميليون توماني مسكن دربازار ناياب شده و همچنان از سوي فعالان در بازار قيمت‌هاي متفاوتي براي آن ارايه مي‌شود به طوريكه تفاوت اين قيمت‌ها از يك بنگاه مسكن تا يك بنگاه ديگر در تهران 400 هزار تومان است.

اگرچه ركود بازار مسكن اين انتظار را در بازار خريد و فروش وام ايجاد كرد كه قيمت وام 18 ميليوني مسكن بايد كاهش يابد اما گزارشها از بازار وام حاكي است كه نه تنها قيمت‌ وامها كاهش نيافته است بلكه طي چند روز گذشته مجددا افزايش يافته است.

افزايش 100 هزار توماني قيمت وام 18 ميليوني

آگاهان بازار در خصوص وام مسكن مي‌گويند: وام 18 ميليون توماني مسكن در بازار كمياب شده است در نتيجه قيمت‌ها نيز طي چند روز گذشته 100 هزار تومان افزايش يافته است.
آنان مي افزايند:وام مسكن در بازار به شكل قابل توجهي ناياب شده است بنابراين به دليل اينكه بازار مسكن راكد و قيمت مسكن مناسب شده است متقاضيان خريد مسكن سعي مي كنند از اين شرايط نهايت استفاده را برده و وام مسكن خريداري كنند.

گواهي كسر از حقوق 100 تا 300 هزار تومان

فعالان بازار قيمت وام 18 ميليون توماني مسكن را به شرط داشتن گواهي كسر از حقوق از 2 ميليون و 450 هزار تومان تا 2 ميليون 850 هزار تومان اعلام مي‌كنند.
يك فعال در خريد و فروش وام مسكن در خيابان ستارخان  گفت: قيمت وام 18 ميليون توماني مسكن به شرط داشتن گواهي كسر از حقوق 2 ميليون و 450 هزار تومان است و چنانچه متقاضي وام نتواند گواهي كسر از حقوق تهيه كند قيمت وام به 2 ميليون و 850 هزار تومان مي‌رسد.


وي ادامه داد: برخي بنگاه‌هاي معاملات ملكي توانايي تهيه وام مسكن براي واحد‌هاي مسكوني بالاي 15 سال ساخت را نيز دارند.
وي گفت: تهيه وام 18 ميليون توماني مسكن براي واحد‌هاي مسكوني بالاي 15 سال و تا 20 سال ساخت براي برخي دفاتر و بنگاه‌هاي معاملات ملكي 3 ميليون تومان است.

وام جانبازي 6 ميليون

يك فعال در خريد و فروش وام مسكن در خصوص وام جانبازي گفت: سقف وام جانبازي 16 ميليون تومان است و افرادي كه بخواهند اين وام را در بازار تهيه كنند بايد 6 ميليون تومان براي آن پرداخت كنند.

وي افزود: تصويب نشدن شرايط جديد اين وام موجب شده تا وام جانبازي در بازار ناياب شود.
به گفته وي، اين وام‌ها براي ملك‌هاي 40 سال ساخت هم اعطا مي‌شود و سود آن 4 درصد است.

منبع: سایت خبری پول نیوز

► ويراژ مؤسسات مالي در دريافت بهره بانكي
استفاده از سهام فولاد مبارکه به عنوان وثیقه بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر